Sunday 13 November 2011

cerita

Pada 30.6.2010 mulanya aku melangkah kaki ke alam universiti untuk aku menyambungkan pelajaran aku.Selepas sahaja aku menjalani sesi pendaftaran aku di suruh untuk pergi ke penginapan(hostel) yang tidak jauh dari tempat aku belajar.Sampai sahaja di sana,aku terus menuju ke pejabat warden  hostel untuk melaporkan diri,dan warden hostel ada mengatakan yang aku ada 3 orang pelajar lagi yang akan satu bilik ngn aku,selepas melaporkan diri warden memberi kunci bilik kepada aku.Semasa aku mula mencari bilik aku terserempak dengan seorang pelajar perempuan yang bernama Siti,selepas aku berbual-bual dan mengenalkan diri aku kepada nya rupa-rupanya dia ada lah rakan sekelas dengan aku.Aku rasa senang hati sebab aku sudah jumpa rakan baru aku di sini.Dan tidak menyangka yang aku akan satu bilik dengan dia.Aku rasa bersyukur sangat kerna aku sudah ada teman.Dan tidak lama kemudian datang 2 orang pelajar lagi,menuju ke bilik,rupa-rupa nya diaorang adalah rakan bilik aku.Selepas semuanya sudah selesai,belah malam pula kami sibuk mengemas2 brg yang kami bawa dan di masuk kan dalam loker yang di sediakan oleh pihak U.Sambil mengemas aku pun mengambil peluang untuk berbual2 dengan 2 orang pelajar lgi.seorang bernama lisa dan seorang lagi bernama ika mereka berdua adalah sepupu.skrung ni aku sudah ada 3 orang rakan sebilik.Setiap hari kami bersama,pada malam itu kami di arahkan untuk tidur awal kerna esok kami sudah mula orentasi jam 8 pagi.

seminggu kemudian,

sudah seminggu kami bersama,aku sudah mula paham perangai masing2.Aku mula mengatakan diaorang lah rakan yang paling baik yg pernah aku jumpe.aku,siti,lisa dan ika sibuk dengan kelas serta x-sigment yang lecture kami bagi,dan kami mula sibuk dengan extra kelas yang lecture kami buat pada hari minggu(sabtu).Jika hari minggu kami tiada kelas extra semua rakan2 aku pulang ke kg masing2 dan meninggalkan aku keseorangan di bilik.Start situ aku mula hidup sendiri tanpe family serta kawan2 di sisi.Aku rasa sungguh sunyi time itu,aku pun mula menunjukkan muka aku di bilik sebelah untuk berkawan dan menjadi kan jiran bilik aku.Selepas aku mengenalkan diri di bilik sebelah rupa2 nya bilik sebelah ada lah akk2 atas,yg bernama k.len,k.hani,k.zaza dan k.ida yang berumur lingkungan 24 hingga 28 thun.Aku rasa sungguh bahagia kerna mereka pun sudi berkawan dengan aku.Semasa ketiadaan rakan sebilik aku berkawan dengan akk2 sebelah,makan bersama,lepak bersama tidur pun bersama kerna aku takut untuk tidur seorang diri di bilik.pagi ahad masing2 tiada kelas,diaorang mengajak aku keluar untuk jalan-jalan di bandaraya.Pada  mula nya aku tidak mahu kerna aku malu tapi dengan pujuk rayu diaorang aku pon mengambil keputusan untuk ikut bersama.Satu hari aku berjalan bersama diaorang sehingga aku terlupa untuk memberi tahu rakan bilik aku yang aku keluar bersama akk2 sblh,aku takut mereka risau dgn ketiadaan aku di bilik.Hari pun sudah malam kita pun pulang ke hostel dengan keadaan penat tepi gembira sbb byk peristiwa yang berlaku semasa di luar.macam biasa esok sudah mula kelas aku pun tidur di bilik aku kerna rakan2 aku sudah pulang dari kg.

( tidak menyangka sudah 3 bulan di sini)

aku sudah mula rapat ngn akk sblh,dan rakan bilik aku pula sudah jrg pulang ke kg sbb masing2 mahu jalan2 di hujung minggu.Hubungan aku dengan rakan bilik aku sudah macam adik beradik kami tidak pernah perpisah walaupon mahu ke tandas.Kami sudah macam belangkas.Di mana ada aku di situ lah ada lisa,ika,dan siti.Pada suatu malam ada seorang kawan aku tetapi bukan budak bilik aku kna histeria aku dan yg len berasa sangat takut dengan apa yang berlaku pada malam itu.Tetapi aku cube untuk kuat kn diri aku dah aku cube untuk membantu rakan aku menggeluarkan hantu dalam bdn nya tetapi aku tidak berjaya sebalik nya aku plak yang berasa lemah.Dalam masa yang sama aku di marah oleh k.ida kerna menunjuk kan yg aku ni terlalu kuat rupa2nya aku lemah.Semasa aku dalam keadaan lemah aku di azan kan dan di cengis dengan air yassin yang di buat oleh akk2 sblh.Aku hampir di kene rasuk pada malam itu,tetapi aku kuat kan semanggat aku untuk berlakunya semua itu.Akhir nya aku kembali seperti biasa,pada mula aku sedar aku sering di marah oleh kak ida,sehingga terdetik di hati aku "kak ida ini terbaik dengan aku"dan tidak lama kemudiaan aku pun mula bersahabat baik serta menjadikan kak ida sebagai akk angkt aku selama aku di sini.

( masa berlalu dengan cepat nya,tidak menyangka yang aku sedang dalam sem last pada tahun 2012)

selama aku berada di sni aku berasa sungguh bahagia kerna aku bersama2 3orang rakan aku dan juga bersama seorang akk angkt aku.Aku begtu sdih untuk meninggalkan rakan2 aku kerna susah senang kite harungi bersama.pahit manis kite telan bersama.Tapi apa kan daya,SETIAP PERTEMUAAN PASTI ADA PERPISAHAN.Aku selalu berdoa  agar persahabatan kami kekal hngga ke akhir nya.Hingga kini aku,lisa,siti,ika dan yang len sentiasa berhubung melalui facebook.

No comments:

Post a Comment