Tuesday 3 January 2012

Selamat tinggal 2011

Assalamualaikum..

pejam celik,pejam celik dh msuk thun bru 2012..Pada thun 2011 terlalu byk benda yg aku hadapi dalam mse sethun..Bln 6 aku dh berjaya menamatkan pengajian aku di KYM selame sethun stgah..Lpas tu aku belajar untuk hidup berjauhan dgn kengkawan aku semasa aku di sana..Byk kngan aku sama ada manis mahupon pahit..Semua kenangan2 tu aku simpan dalam hati dn ingtn aku smpai bila2...manakala kenangan pahit tu akn aku menjadi kn pengajaran kat aku,Supaya aku lbh berhati2 memilih kawan..Selepas aku keluar dri situ aku berkerja dgn parents aku di kg.merdeka taman miri,sebagai kerani sahaja..Selama aku berkerja di situ aku rasa aku mampu ke untuk berkerja ngn parents aku sendiri sedangkan aku hinggin hidup berdikari...tetapi parents aku tak bg kerna mereka mahukan aku kerja ngn diaorg...Aku jdi serba salah kerna aku ingin merasa hidup susah,kerna selama ini aku merasa kan yg aku dh di besarkan dgn kemewahan..skrung ni sudah smpai mse nya tok aku hidup berdikari..Tetapi aku masih tidak berjaya tok memberi parents aku percaya dgn apa yg aku perkatakan..Jdi last2 aku kerna juga berkerja di situ,walaupon terpakse tetapi aku masih tok sesuaikn diri aku di situ...skrung ni dh hmpir 6bln 3hari aku di situ...selame aku disitu aku ingt bekerja tnpe di suruh tetapi aku masih lgi x boleh tok hadapi sume tu...mungkin kerna aku ni berkerja ngn parents aku sndri aku jdi cm ni...tpi kdg2 de jugk aku kerna marah tetapi aku betah balik mungkin aku ni jenis org x suke org tegur2 dh mrh2 kerna keja aku..kdg2 aku de juga nk melakukan nye tetapi aku sndri x tw mcm mne nk mula kn...aku nk juga bertnye tetapi aku rasa segan tok bertnye,jdi aku pon mendiamkn diri dh melakukan apayg perlu aku lakukan...hari demi hari aku cube untuk pertingkatkan diri aku..akhir nya aku berjye tok meningkatkan diri aku sedikit demi sedikit...aku mula membuat apa kerja yg di suruh dh aku mula mendiamkn diri bila aku di marahi tpi de kdg2 aku membetah kerna aku tw aku x salah..aku suke membuat sesuatu kerja dgn tnpe di pakse,aku suke buat kerja dgn rela hti aku sndiri....bru lah aku kerja dgn tenang dh teliti...huhuh..aku ni mcm2 lah kn...tpi satu jep mslah aku ni...bila lah aku nk  p amik lesen kn...kdg2 aku terpikir betapa rugi nya aku ni...menghabiskan mse,agk2 nya klo aku dh ambik lesen dh tentu aku leh p mne yg aku nk tnpa bodygurt .. hihihi....aku akn cube tok meningkatkan lgi thp diri aku sedikit demi sedikit...insyallah...Pada thun bru ini pula aku dh x mahu pakai azam lagi,kerna aku tkt aku xleh nk tunai kan azam2 aku tu...biar lah semua ini berlaku tnpe azam...

No comments:

Post a Comment